BERLIN 2010

Är kanske 1 månad efter men bättre sent än aldrig.....
Kanske den bästa veckan i mitt liv!

Lördag-  Vi flög från arland vid kanske 11 och kom fram vid 1. Framme i berlin var det bara att dra sig till hotellet vi hade bokat för natten. Först lunch på mcdonalds med killarna, de första som händer är att en tiggare kommer fram. Vet inte tycker inte om sånt, att föräldrarna skickar barnen. Men vi fick ett skratt och han fick de han ville. Framme på hotellet, vi öppnar dörren till rummet och vi alla sket på oss, vi hade inget badrum haha. De är kul nu men då var vi nära på att döda någon. Killarna hade inte fixat hotell så dom drog och fixade ett billigare hotell och snyggare hotell med ett fint badrum. Så vi tog med våra kläder köpte med oss jordgubbar och lite vin och drog till deras hotell. Fixade och förade, sen ut på middag, åt kanske världens starkaste kyckling, folk som känner mig vet att jag inte kan äta stark mat så jag dog och utan att överdiva alla satt och grät. Tog det lugnt och drog senare till hotellet.



Söndag- Åt frukost och drog från hotellet. Tog år att hitta det andra hotellet vi skulle bo på veckan ut. Vi hittade det till slut, jag och felicia skulle dela rum och har aldrig varit så glada över ett rum. Käka lunch och gled runt. Vi drog in i en park mittemot hotellet, vi hittade en djurpark men även karuseller. Jag och johanna åkte lite, så himla kuuul! Åt middag med killarna sen vidare till sony center för drinkar. Det stängd ganska tidigt för att det var söndag så vi drog till ett ställe där halva skolan var. Mysigt var det iallafall och sen drog vi till en vattenpipbar.







Måndag- Allt med skolan börjar. Stadsvandrig i tre timmar i världensregn. Lunch och sen en båttur, som kanske var det tråkigaste vi gjort. På kvällen drog vi tjejer bara, jag johanna felicia sara och cecilia till en ute servering och hade de så grymt kul. Senare mot kvällen drog vi vidare till cocktailbaren Carambar. Mycket dans vart det och härligt sällskap.







Tisdag- Först museum, lunch på sushi express, äckligt gott! Sen vart det en cykeltur runt berlin, tre timmar lång. På kvällen vart det en favorit i repris. Dans drinkar och mycket skratt. Sen vart det lite häng på rummen.







Onsdag-  Vi drog till potsdam och skulle kolla in två slott,skit vackra. Den ända dagen solen var framme, så vi hade tur, för vi promenerade ganska mycket den dagen. Senare mot kvällen drog vi tjejer till vårt ställe och tog drinkar! dagen jag vart av med mina 90 euro...









Torsdag- Spöregn hela dagen, = bombat hår. Besökte ett konsentrationsläger på dagen, läskigt. Man kan verkligen inte förstå att människor har varit med om det här. Att dom låser in folk i ett kolsvart rum i dagar, månader eller år! Sista kvällen för oss så vi alla skulle på middag med hela skolan. Sen till det vanliga, kom hem för vi skulle vara hemma vid 12. Men nej nej de slutade inte för de! Torsdags kvällen hade jag verkligen roligast men sjuka saker som hände, mer ska jag inte berätta.









Fredag- Sista dagen i berlin, helt döda och trötta var vi tvugna att vara uppe vid 9 för att få frukost. Vårt flyg gick sent på kvällen, så jag, johanna mathias och simon åkte till ett stooooort shoppingcentrum. Gick runt ett tag men var verkligen inte på shoppinghumör. Så vi  satte oss på starbuck i några timmar sen åkte vi till hotellet ( på väg till hotellet var jag kanske en ängel och räddade mathias!) Taxi till flygplatsen, taxfree, kortspel och sen flyg hem. 







What goes around comes around

K.A


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0